Silniki w Land Roverze-który wybrać?

Dobór odpowiedniego samochodu terenowego z napędem na 4 koła może być nie lada wyzwaniem dla miłośników ekstremalnej jazdy po trudnym terenie. Międzynarodowy transport zwłok. y zadowolić nawet najbardziej wybrednych klientów, Land Rover oferuje kilka modeli SUV-ów, które sprawdzą się zarówno w lekkiej jeździe po miejskich ulicach, jak i po wyboistym terenie zwłaszcza górzystym.

Międzynarodowy transport zwłok
http://www.opus.waw.pl
Transport zmarłych na całym świecie.
Doświadczenie w międzynarodowym transporcie zwłok.

Wybór silnika w Land Roverze – na co zwrócić uwagę?

Najważniejsze jest, by dobrać auto z mocnym i niezawodnym silnikiem. Reszta jest już tylko kwestią gustu, bo niestety Land Rover bogatym wyposażeniem wnętrza nie może się poszczycić mimo tego, że po rewolucjach obecne modele terenówek tej marki mają znacznie świeższy wygląd.

Decydując się na zakup Land Rovera Freelander, kierowca stanie przed trudnym wyborem, jeśli chodzi o sam silnik. Podstawowa jednostka benzynowa 1,8 l niestety nie pozwoli na duże osiągi i tym samym nie zadowoli użytkowników, bo do rozpędzenia samochodu do 100 km potrzeba aż 13 sekund. Co do spalania, silnik ten też nie jest liderem, bo wynosi średnio 11-120 l na 100 km. Patrząc od strony ekonomicznej, nawet przy spokojnej jeździe na stacjach benzynowych trzeba sporo zapłacić. Minusem też jest awaryjność silników 1,8, w których bardzo często dochodzi do uszkodzenia układu chłodzenia i tym samym do uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Koszt naprawy to kilkaset złotych, więc nie jest na każdą kieszeń. Znacznie lepiej wypada silnik 2,5 l V6, który jest mniej awaryjny, co nie oznacza, że w ogóle, a przyspieszenie do 100 km można osiągnąć w 10 sekund. Tutaj widać więc poprawę. Im większa pojemność silnika, tym większe zużycie paliwa, więc patrząc pod tym kątem, to przy agresywnej jeździe 160l na 100 km może być mało.

Oferta silnikowa na tym się nie kończy. Kierowcy mają do wyboru SUV-a z silnikiem wysokoprężnym 2,0 DI. Szału jednak nie ma, gdyż tak samo, jak wcześniejsze modele jest awaryjny. Najsłabszym ogniwem jest tutaj czujnik położenia przepustnicy i dynamika, której nie jest w stanie wynagrodzić nawet stosunkowo niskie spalanie wynoszące około 100 l/100 km. Najchętniej wybieranym motorem jest 2,0 Td4, który ma podobne zużycie, jak 2,0 DI. Ten posiada jednak lepszą kulturę pracy. Wadą, do jakiej można się „przyczepić”, jest turbosprężarka i wtryskowy układ, choć nie jest powiedziane, że te części są piętą achillesową tego silnika. Niestety naprawa ich jest bardzo kosztowna i jeśli został wybrany model Land Rovera z tym silnikiem, dynamika jazdy będzie duża, jednak serwis w przypadku awarii może przyprawić o zawrót głowy.

Land Rover – podsumowanie

Rynek motoryzacyjny obfituje w terenówki z niezawodnym napędem 4 × 4 oferowane przez Land Rovera. Ceny zakupu są przystępne, gdyż za nowszy model przyjdzie zapłacić czterdzieści tysięcy złotych, czasem i więcej, lecz starsze modele dostępne są już od ośmiu tysięcy. Mieszczą się więc w przedziale cenowym statystycznego Polaka. Jedno jest pewne, SUV-y oferowane przez znaną na całym świecie markę Land Rover, są ponadczasowe i w kategoriach najlepszych terenówek z napędem na cztery koła zyskały pierwsze miejsce, zostawiając konkurencję daleko w tyle.

Powiązane artykuły: